Måndag.

Nämnde jag att jag har semester? Nej, det gjorde jag visst inte, nej.
Jag har semester.
Nämnde jag hur många veckors semester jag har? Nej, oj, visst inte det heller.
6 veckor. Tex beckor.
Sex veckor i paradiset, ledig från combomaskiner och slitna grillskrapor. Färdig med 12,50:- tack, och färdig med trasiga biltvättar.
Istället, sol på altanen och gröna gräset utanför. 3 veckor med bulligan, och hela sommaren med E. Underbara E.
E som lyssnar och finns, lever som ingen annan man jag någonsin träffat.
Hundskrälle, kattrackor och nyinflyttade fårskallar ser ut att inte ha det alltför pjåkigt de heller.

Nämnde jag att livet är ganska bedrövligt just nu? Ganska bedrövligt ljuvligt?
Inte det, nehej.

Bedrövligt ljuvligt var det.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0