Bondmoran.

Hej lilla blogg. Saknat mig? Såklart.
I brist på frustrerande skolarbeten i häcken så får jag ta ut min skrivklåda här istället. För skriva, det måste en Sara tydligen.

Dock tror jag att bloggen numer kommer bli en annan blogg. Kanske en helt ovanligt vanlig blogg. En svennebananblogg. Bloggi, bloggi, blogg. En sådan.

Och sedan sist? Ja, gud i skruven, ni har inte alls hängt med.
Mannen, huset och fyra hektar mark har tatt mig i besittning, gett mig blommiga gummistövlar och gröna fingrar.
Jag och tuppen kliver upp i ottan, gör vår morgongymnastik och dricker sedan vårt kokkaffe. Äter smörgås med messmör. Sedan gör vi godmorgon i ladugården. Kossor ska ut, boxar ska mockas och grävlingsfällorna ska inspekteras. Sedan gödslar vi potatisland och rensar prunkande blomsterodlingar. Vattnar och pillar, sprayar med radar. Sedan äter vi lunch. Omelett. Och dricker mjölk. Sen kokkaffe, igen. Sedan äter vi varsin mazarin. Sen löser vi nog fan korsord. Sedan idkar vi samlag på kökssoffan. Viftar bort flugor. Med lantmannakepsen.

Nah.

Mannen, huset och stövlarna stämde, men sedan svävade jag visst iväg. En smula.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0