Solen skiner, dra upp dina rullgardiner!

Vaknar av småfötter som tassar, bängbulor som diskret rullar över mig i sängen, i hopp om att jag ska vakna, och kaffedoft som kittlar näsan. Sol som skiner. Bror som kallar en för mupp. Farsgubbe som är lycklig över sin grillade korv och en barninvasion, snart på väg. Verkar bli en bra lördag.

Igår cyklade vi. Hela vägen till Österberg och Övermyra. Hemsk trevligt, synnerligen efter att min egen händige E lagat mina växlar. Sen sa vi swosh, jag och Ebba. Min fina Ebba.

Sedan kom Anna. Spöade oss i kortspel. Värdelösa kvinna. Oduglig som bästa vän. Hon som fick mat och allt, otacksamma snärta.

Ja, ja.

Lördag var det. Nu ska jag åka och hämta barn och bror.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0